Volvo FH

Volvo FH — це серія вантажних автомобілів, що виробляються компанією Volvo Trucks з 1993 року і прийшла на зміну моделей Volvo F10, Volvo F12 і Volvo F16.

Всього починаючи з 1993 року виготовлено понад 400 000 автомобілів Volvo FH.





В 1993 році дебютувало перше покоління Volvo FH. Розробка сімейства тривала сім років, було витрачено 7 млрд. шведських крон. На автомобілях Volvo FH12 встановлювався 6-циліндровий 24-клапанний дизель «D12A» (12130 см3, 340-420 к.с.). Найпотужніший варіант Volvo FH16 оснащений двигуном «D16A» в 470 або 520 к.с., обладнаним насос-форсунками з електронним управлінням на кожному циліндрі і компресійним гальмом-сповільнювачем. Кабіна вантажівки пропонувалася в трьох варіантах довжини, включаючи «L2H2 Globetrotter» з двома спальними місцями і внутрішньою висотою 1950 мм.

Автомобілі Volvo FH двічі здобували титул «Вантажівка року» у 1994 та 2000 році.

В 1995 році представили найбільш комфортабельну кабіну «Globetrotter XL» з внутрішньою висотою 2,1 метра.

В 1998 році Volvo FH першого покоління оновили, змінивши зовнішній вигляд. На автомобіль почали встановлювати модернізований 12.1 літровий 24-х клапанний двигун «D12C» потужністю 340-460 к.с. з електронним управлінням, нову 14-ступінчаста коробка передач, бортовий комп’ютер і дискові гальма на всіх колесах.

Автомобілі Volvo FH в різний час комплектувалися наступними рядними 6-ти циліндровими дизельними двигунами з турбонаддувам і проміжним охолодженням повітря:

Volvo

D12A (12.1 л 340, 380, 420 к.с.) (1993–1998)
D12C (12.1 л 340, 380, 420, 460 к.с.) (1998–2001)
D12D (12.1 л 340, 380, 420, 460, 500 к.с.) (2001–2002)
D16A,B (16.1 л 470, 520 к.с.) (1993–2001)
Cummins

ISX600 (14.91 л) (1998–2002) (Австралія)

Автомобілі Volvo FH в різний час комплектувалися і комплектуються наступними коробками перемикання передач:

14-ст. механічна

SR1900 (1993–1998)
SR(O)2400 (1993–1998)
VT2514(OD) (1998–2002)
16-ст. механічна (ZF)

ZT1816
6-ст. автоматична (Powertronic)

VT1706PT
VT1906PT

В 2002 році представлено друге покоління Volvo FH, яке отримало оновлену кабіну з вертикальними передніми фарами.

В 2005 році представлена модель Volvo FH13 з двигунами 12.8 л D13A потужністю 400-520 к.с., яка замінила Volvo FH12.

В 2008 році Volvo FH другого покоління оновили, змінивши зовнішній вигляд, двигуни та оснащення.

В 2011 році дебютував Volvo FH16 Heavy Haulage для перевезення важких вантажів з повною масою автопоїзда до 295 тонн. Нова версія FH16 оснащується 16-літровим двигуном потужністю 600 к.с. і обертовим моментом 2800 Нм, який агрегатується з 7-ступінчастою автоматичною коробкою передач з гідротрансформатором. Сьома передача дозволяє автопоїзду рухатися з крейсерською швидкістю при мінімальних обертах двигуна. 16-літровий двигун має в стандарті моторне гальмо VEB+ з гальмівною потужністю до 425 кВт. Трансмісія також оснащена гальмом сповільнювачем з гальмівною потужністю до 450 кВт. Volvo FH16 для перевезення важких вантажів пропонується у вигляді сідлового тягача з різними колісними формулами. Підвіска може бути як ресорна, так і пневматична.

Volvo

D12D (12.1 л 340, 380, 420, 460, 500 к.с.) (2002–2005)
D12F (12.1 л) (2004–2006) EGR
D13A,B,C (12.8 л 400, 420, 440, 460, 480, 500, 520, 540 к.с.) (2005–2012)
D16C,E,G (16.1 л 540, 580, 600, 610, 660, 700 к.с.) (2006–2012)
Cummins

ISX600 (14.91 л) (1998–2006) (Австралія)

У вересні 2012 року на виставці в Ганновері представлено повністю нове покоління моделі Volvo FH, яке вперше в світі серед серійних важких вантажівок оснащене незалежною передньою підвіскою (IFS), що поєднується з рейковим рульовим управлінням. Шасі і кабіна повністю нові, в той час як двигуни були взяті від попередньої моделі і модернізовані. Вантажівка отримала різні нові системи допомоги водієві, спрямовані на поліпшення безпеки і економії палива.

Вантажівка FH вже оснащена дорожньою міжміською кабіною, яка забезпечує нічліг до 2-х чоловік і має внутрішню висоту 171 см (вище двигуна тунель 162 см). Як альтернатива є варіанти Globetrotter (203/196 см) і Globetrotter XL (222/211 см). Ці три варіанти кабіни відрізняються тільки висотою даху; довжина і ширина, а також висота установки на шасі є однаковими для всіх.

Передача потужності до коліс здійснюється через автоматизовану 12-ступінчасту КПП (I-Shift) або за допомогою 14-ступінчастої механічної коробки передач.

Volvo FH третього покоління отримав престижну премію Truck of the Year 2014 року.

У 2016 році, після 23 років компанія Volvo нарешті позбулася форсунок на двигунах D13. Поряд з впровадженням нових аеродинамічних елементів, поліпшеною трансмісії і новою коробкою передач i-Shift Crawler, Volvo представила нове покоління двигунів D13. Раніше двигуни D11 і D16 вже перейшли на Common Rail, а тепер і найпопулярніший двигун компанії отримав цю технологію. Новий двигун не тільки відповідає екологічним нормам Euro-6 C, але і на 5% економічніший. Що стосується нових аеродинамічних елементів, то всі вантажівки Volvo FH тепер будуть оснащуватися удосконаленими колісними арками (вони стали більш закритими), новим переднім спойлером і дефлекторами за кабіною.

info